Dagens ridpass


Alltså, jag måste fotta lite ridbilder. Eller, någon annan får fotta när jag rider..

Idag var det första passet på Velle hemma på Agelund. Red mest på volten och bytte varv lite då och då för att få en liksidig häst. Det blev inte så mycket galopp, utan idag fokuserade jag mest på att få skritten och traven funka bra.

Jäklar, säger jag bara, den häst hästen har humör!

Stundvis gick hon runt och var skitarg. Jag ställde ju en massa kvar på henne! När hon kastade med huvudet, höll jag i, drev på och tog en massa ställande tygeltag. Då gav hon med sig och var stundvis riktigt fin! Det var i alla fall roligt roligt att rida!

Agneta på stallet hjälpte till och gav en massa bra tips, lite som en lektion alltså. Jag tackar och bockar för det :)

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

det är ju ett sto ;) klart hästen har humör då

2009-09-26 @ 17:32:41
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vilken fin häst :)

2009-09-26 @ 23:36:00
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0