Nu kommer jag börja veckoplanera

Jag har en liten bok, en kalender, där jag varje vecka planerar vad jag ska rida. Jag för även in hur mina ridpass har gått, om hästen verkar annorlunda, eventuella sår etc.

Så om ni inte protesterar högljutt kommer jag dela med mig av veckoplaneringen här på bloggen.

Med en veckoplanering blir allting mycket seriösare - man får med alla pass man tänkt träna, man kan gå tillbaka och se hur hästen reagerat efter olika träningspass (är hästen jättetrött efter ett styrkepass behöver man inte rida hård dressyr dagen efter, utan kan planera in det en annan dag istället) etc.

Velles planering resterande v. 39
Fredag: Dressyr - lära känna varrandra mer
Lördag: Rida ut/dressyr - beror på om vi hittar någon att rida ut med
Söndag: Rida ut/dressyr - beror på om vi hittar någon att rida ut med

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

sv: hehe, nej inga föräldrar som mockar här inte. Mina föräldrar är i princip aldrig i stallet.

Vi står på en anläggning med fullinackordering. Så då ingår mockning, in/utsläpp, de fodrar, fixar fodret osv. Sen ingår ju självklart hur mycket torv som helst, hö, havre, betfor, mineraler osv.

2009-09-25 @ 09:19:21
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0