Tävlingen! :D

Shit vad jag har haft fullt upp hela helgen! Schemat har vait minst sagt tajt, med både tävling, olika firande, jobb med mera. Haha, skönt man är ledig även på måndagar!

Jag och Velle tävlade i helgen! Vi kom iväg och dubbelnollade båda klasserna :D



Trots att vi dubbelnollade 90n är jag inte så nöjd med den rundan. Veleda var något tjurig, stel och lyssnade varken framåt eller bakåt - hon skulle gå i det tempot hon bestämde och i den formen hon bestämde. Jag var dessutom överhettad, med långärmad skjorta, kavaj och säkerhetsväst. (Kavajen var för övrigt superskön att rida i!)

Jag valde att inte bråka med Veleda, det kan jag göra hemma, utan satsade istället på att få en runda med någerlunda bra flyt. Vi kom runt och Velle räddade sig själv någon gång (när jag tog förhållning, hon lyssnade inte och kom fel på hindret). Nu låter det som om jag skyller allt på Velle.. Men så är ju såklart inte fallet.



1 m-rundan är jag mycket mer nöjd med! Även här är vi dubbelnolla, men denna gången var Veleda mer sig lik.  (Bjuder framåt och är lite mer ridbar.) Dessutom skippade jag kavajen - har man säkerhetsväst får man tävla i långärmad tävlingsskjorta.

Veleda drog sjukt mycket inne på banan och jag märkte att jag ibland red lite för mycket med handen. Till andra hindret misslyckades jag med förhållningen, hade nämligen tänkte ta ett galoppsprång extra. Velle hoppade dock av och jag flög fram lite på halsen, rätade mig snabbt och flinade, och red direkt vidare på nästa hinder. I övrigt tyckte jag rundan flöt på fint! Tog långa vägar i omhoppningen eftersom jag kände att hon inte var fullt så lösgjord att jag kunde ta snäva, balanserade vägar.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tur du höll dig kvar på tvåan! =) Det var en fin runda!

2010-08-23 @ 12:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0