Mina lår är på tillfällig semester...


Jag och Velle har på denna reltivt korta period (4 mån?) utvecklats mycket mer än vad jag och Baltazar gjorde på 2 år. Men okej, de har ju haft rätt olika förutsättningar - Velle var omusklad och Baltis felmusklad.

Idag gick ridningen på Flyinge rätt dåligt faktiskt. Trots snäll/fin häst lyckades jag bara spänna mig och bli irriterad på att stigbyglarna var ojämna och inte gick att få jämna. Dumt -.-

Lektionen på Velle gick däremot bra! Hon var ganska stel i vänstra varvet och krävde rätt mycket jobb. Hon är ganska ojämt musklar och skillnaden mellan hennes starka och svaga sida är rätt stor - något vi håller på att jobba med såklart ,)

Vi började i alla fall med en ny övning idag: öppnor i trav på medellinjen (dock endast i höger varv) och det gick rätt bra. Efter lektionen hade Velle jobbat sig svettig och jag var trötter jag med - och det är jag fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Kul att det gick bra, roligt med öppnor, det är minsann inte så lätt på meddellinjen! :D

2010-02-16 @ 12:46:26
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Kul att det gick bra! :)



Varför rider man utan hjälm om man till och med har en hjälm hängandes bredvid... konstigt i mina öron!

2010-02-16 @ 13:48:42
URL: http://cathie.se
Postat av: Matilda

Jag gillar den gröna som är på JWpaddarna, den är riktigt snygg. Typ samma som team sony ericsson hade på kavajerna för längesen.

2010-02-16 @ 22:08:55
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0