Skritt 50 min

Velle var lite varm i högra frambenet idag, hon har väl busat lite mycket i hagen. Jag ville varken låta henne vila eller belasta benet onödigt mycket, så därför red jag igenom henne lite ordentligare i skritt. Det blev volter, skänkelvikningar, öppnor, halter, raka spår och även lite bakdelsväningar. Ja, mycket man hinner göra på 50 min och Velle var duktig :)

Många rågar om Velle trivs på Fridhill och vad jag kan se gör hon det. Hon är fortfarande lite stressad på mornarna och har inte riktig ro att äta upp sin mat, men jag tror att det blir bättre snart. Hon måste bara komma in i de nya rutinerna. Hästar är ju trots allt vanedjur.

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Haha, ja det hade ju varit något! ^^ Jag får helt enkelt tvätta av anti-biten jag smetade på och se vad som händer :P



Tackar så mycket =)

2010-02-26 @ 08:48:15
URL: http://equilina.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Ja, ge det lite tid så blir det säkert bra! Som du säger, hästar är vanedjur!



JA verkligen heltidsjobb haha!!



Aah, samma här, 1 meter blir det. Vi har ju inte fått så mycket tävlingsrutin än, och träningarna för iår har ju precis dragit igång, så 1m känns lagom att börja med! :)

2010-02-26 @ 11:08:22
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0