Dressyrträning

Velle börjar bli pigg och ha lite mer åsikter om hur hon ska arbeta. På dressyrträningen igår till exempel, testade hon mig ett antal gånger. Med tränaren Evas hjälp gav dock mycket arbete resultat.. och ett trött ekipage.

I traven tyckte Velle inte att hon skulle trava. Istället började hon galoppera kort/studsa på stället.
Istället för att sakta ner till trav igen, fick jag driva på henne frammåt i galopp och efter ett antal varv sakta av. Detta för att om man tar tillbaka och tillbaka, slutar det ju med att Velle står still, och då har hon ju på sätt och vis fått vad hon ville - en paus. Anledningen till att hon började galoppera var ju för att det blev för jobbigt för att trava.
Behöver jag säga att efter galopp på en liten volt var det lättare att trava och Velle skötte sig utmärkt efter det?

Mina kunskaper i att rita är förträffliga! Denna tog ca 10 min...

Galopparbetet förtjänar nästan ett egen inlägg...


Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Härligt att höra :D

2010-01-06 @ 15:13:54
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: jenny

sv: hahaha nej det är inte c-ponnyn ;P haha

Jaaa jag hade ärligt talat den låten på hjärnan hela kvällen igår ;P illa nynnade på den under träningen

2010-01-06 @ 20:21:13
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0