Mål 2010


Varför lyckas alltid de bra bilderna förstöras av lite tråd?


2010 är ett år av kunskap och utveckling!

Mitt och Veledas prestationsmål under 2010 är att hoppa minst en felfri 120-runda på tävling, för att kunna söka in till Talang Skåne i december. För att klara detta ska vi hoppa lokala 1 m tills allt sitter och vi känns redo att gå upp i klasserna. Därefter ska vi tävla 110 cm lokalt och regionalt under resterande innesäsong och även de första utetävlingarna. När vi är redo debuterar vi 120 cm och beroende på hur det går blir nästa tävling 110 cm eller 120 cm.

För att klara detta måste dock både jag och Veleda utvecklas en del, och för att underlätta det jag jag satt upp lite mål och även vad jag kan göra för att klara dessa.

Jag ska bli bättre på
# rida olika avstånd
# taxering - känna avstånd och påverka anridningen till hindret
# kontrollera tempo, steglängd och takt
# hur olika träning påverkar hästen
# hästkunskap, så som sjukdomar, exteriör m.m.
# kroppskontroll, kondition, styrka

För att klara detta, ska jag rida över mycket bommar med olika avstånd och få in olika många galoppsprång. Jag ska även tempoträna och lära känna Veleda och hennes galopp bättre. Dessutom blir det mycket teori att plugga in samt en del konditions- och styrketräning.

Veleda behöver bli starkare, lydigare och överlag gå bättre i all grundridning. För att klara detta blir det till att träna, träna, träna. Klättra, hoppa studs, rida dressyr och helt enkelt bara rida massor, utan att överanstränga henne.

Om 2010 ska bli ett år av kunskap och utveckling, kommer det krävas att jag lägger manken till och inte ligger på latsidan. Jag ska ta tillvara på varje minut!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilka bra mål du har! =) Önskar dig ett bra 2010!

2010-01-01 @ 14:49:28
Postat av: Lollo

Din häst är jätte lik vår gamla.. :)

2010-01-03 @ 09:29:01
URL: http://westerngirl.devote.se
Postat av: Karin Jul

heja heja!

2010-03-18 @ 16:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0