Dagens ridpass: Dressyrträning


Såhär fin var Velle idag igen :D Foto: Andrea B.

Jag tog bussen tidigt till stallet idag; jag skulle försöka leta upp den där tappskon. I lite mer än en timme gick jag runt och letade, i stekande sol, utan resultat. Jag var lagom glad just då... Efter att ha druckit lite vatten och pussat Veleda var jag dock positiv igen.

Eftersom vi inte visste hur Veleda var att rida med bara tre skor (hon kanske var jätteömfotad), tog jag in henne i ridhuset innan lektionen. Där sprang jag runt lite med Velle och hon verkade, som tur var, inte alls bry sig om skoförlusten.

Dressyrlektionen gick väldigt bra! Velle lossnar mer och mer, så mycket som hänt på bara 1½ vecka. Nu är hon i princip som innan :) Vi övande i alla fall på det vanliga: voltarbete, skänkelvikningar och 4-kanten med små volter i galopp. (Detta är i alla fall det vanliga efter skadan, innan red vi mycket öppnor och lite fram- & bakdelsväningar också.)


Kommentarer
Postat av: Sara

sv; Jaa absolut!:) Haha är igentligen inte just för rosa men bara för kul ;) Fanns i svart bara vad jag såg, :)

2010-06-24 @ 23:33:18
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Sara

sv; Tack!:) Jaaa de e hon!:D

Jaa får hoppas den är snygg irl!;)

2010-06-25 @ 13:36:34
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0