Gårdagens ridpass: Hoppträning


Jag och Bz på Delanders grusbana förra året. Petra i bakgrunden. Foto: Sofia E.

Jag och Veleda hopptränade igår! Det var superkul och jag gick som på lyckopiller resten av kvällen.

Vi var på Delanders gräsbana och övade bland annat rytm över en linje med 4 hinder (4 gs - 3 gs - 4 gs) och lite olika enkelhinder. Sist jag och Veleda var på gräs gick det skit, det var ju då jag trillade av. Igår gick det däremot väldigt bra. Trots att Velle var helt pigg och låg på mycket i början, fick jag bra ordning på henne.

Jag behöver bli bättre på att hålla om med benen och aktivera galoppen (alltså ha mer energi i den, men det samma takt och tempo), rider lite för mycket med bara handen ibland. Sista rundan, när vi hoppade en liten bana, var Petra på mig med detta och det gav såklart reslutat. Velle la mer vikt på bakbenen och var mer reglerbar.

När jag kom tillbaka till stallet upptäckte jag att Velle trampat av sig en sko. Attans. Måste leta upp den imorron och ringa hovslagaren. Skönt att jag har tappskokompetens om ett år (om jag inte klantar till det i skolan rejält, haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0