Är på praktik

Ja, sitter nu på Röstångas Gästgivargård och bloggar. Nu undrar ni säkert varför och det är ju för att jag är på praktik! Stuteri Billinge heter den lilla gården jag jobbar på, och där bor även Helena. Hennes lillebror Rickard är den jag mestadels jobbar med, Helena driver nämligen även just gästgivargården. Deras mamma Bitte är också hon på gården ibland och hjälper till med fodring etc.

På gården finns ett just nu 3 föl. Ett föddes i natt, en eller två veckor för tidigt. Stoet gick fortfarande kvar ute på lösdrift (hon skulle stallas in till helgen) och hade förmodligen lagt sig vid staketet när hon skulle föla. Så när Helena tittade ut i morse såg hon fölungen - på fel sida staketet! Lite panikartat ringde hon till Bitte, som var på gästgivargården tillsammans med mig och Rickard (vi åt frukost - tänk er att vi får nästan hotellfrukost varje dag :D), och sa åt oss att skynda oss dit. Vi slök resterade matbitar och åkte sedan dit fort. Väl framme hade Helena dock redan fått in fölisen, hon hade fått hjälp av några hantverkare.

Jag ska försöka ta lite bilder på alla hästar (och gården, folket, hundarna och de fina katterna) så att ni kan få se :)

Kommentarer
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Jo, riva är lätt hänt när man tar helfel på avstånden :P Tack :)

2010-05-27 @ 10:14:06
URL: http://cathie.se
Postat av: Mamma

Lyxlirare!!

2010-05-27 @ 11:50:09
Postat av: Sara

Sv; taack!:D Kom hem igår!:D

2010-05-28 @ 13:42:36
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0