Drama..!


Trott i boxen efter träning och äventyr

När jag och Jonas (som står på samma stall) red hem från hoppträningen idag, mötte vi två ponnyer i vild galopp, utan ryttare.

Det första jag tänkte var
"Det där är ju Babe och Pikachu" (japp, Pika från ponnyakuten bor numera i samma by som Veleda, men det tänkte jag inte, skriver det för er skull)

Det andra
"Oj, våra hästar har broddar, hoppas de inte sparkar någon" (ni kan ju tänka er att det blev lite kalabalik när ponnyerna galopperade i princip rakt in i oss)

och sedan
"Jag borde kanske ta mina stigbyglar" (hade släppt dem och Velle stutsade upp och ner)

Någon gång därefter ägnade jag ryttarna en tanke och hoppade sedan av förr att fånga hästarna. Veleda var väldigt duktig och gjorde inget mer än att hon såklart blev lite uppspelt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dessa attans ponnyer... =( Tur att inget värre hände! Tack för hjälpen! =)

2010-09-01 @ 22:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0