Tävlat

I helgen var jag och Velle iväg och tävlade! (Vår missa.alla.tävlingar.vare.sig.vi.vill.eller.ej-period har slutat, tack och lov.)


1 m, 8 fel
Shit vad Velle tyckte det var kul att hoppa på gräs! Till 4an fick jag inte tillbaka henne, vilket resluterade i att vi kom alldeles för nära hindret. Jag smackade dock på och Velle hoppade stillastående. I landningen rev vi bakbommen (typiskt att det var en oxer!). Vi landade ju i princip utan fart och lite på sniskan, så jag la en liten volt för att hitta rätt riktning igen, samtidigt som jag konstaterade att jag fått en liten smäll av Velles hals och rivit upp min haka på något skumt sett. Resten av banan gick super :)



1,10 m, 12 fel på hinder+tidsfel
Vår debut i 1,10 gick ändå rätt hyffsat: Velle var lite trött (hennes kondis är inte tillbaka på topp än) och vi fick två stopp. Men! Man ska ju alltid ransaka sig själv vid ett stopp, ofta är det ryttaren som gör fel, och så även i detta fallet. Jag har i efterhand insett att jag släppte benen precis före både tvåan och femman, och slutade stödja Veleda helt enkelt., Om Velle hade varit lite mer pigg hade hon antagligen hoppat. Överlag är jag ändå rätt nöjd med rundan, vi fick en ganska bra känsla :)


Kommentarer
Postat av: Tinna

Gjorde din undersökning, nice idé! Hoppas allt går bra :D

Lycka till!

2010-09-24 @ 10:34:06
URL: http://oddtinna.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; ja vi får hoppas på det =) men hon verkar bättre nu, men man ska inte ropa hej förren man är över bäcken...

2010-09-24 @ 22:50:51
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Ja jättebra :D



Gjorde din undersökning!!

Tycker det ser fint ut på tävlingen, dock känns det som att det är lite dålig galopp? Men det är ju svårt att se på video bara! Kul att det gick bra i debuten ändå :)

2010-09-27 @ 16:28:54
URL: http://cathie.se
Postat av: Milla

SV: Hehe ja hästen han är lite charmig han, har aldrig träffat på en arab som är lika orädd som han heller ganska roligt. :D Kram

2010-09-28 @ 11:54:13
URL: http://millaag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0