Lilla musen

"Melinda!! Are you afraid of mice?" (Melinda, är du rädd för möss?)

Det var bara till att släppa det jag hade i händerna (putsgrejer o ett träns) och rycka in. Jaquline hade hittat en liten mus (lite skadad/förgiftad tror jag) och hon ville inte riktigt gå nära den. Inte heller Merel, som jobbade lite i stallet idag, ville ta i musen.

"Ooh, it´s so cute!" (Åh, vad söt den är!)
utbrast jag såklart, innan jag tog lilla musen i en handduk och knallade bort mot gödselstacken (efter att ha närmat mig Merel o Jaquline med musen, hahaha, vilket de inte gillade).

Jag kunde inte förmå mig att döda den stackaren. Vi bestämde oss för att kasta den över "planket" ut i skogen (så att fåglarna kunde ta den om de ville - istället för att någon av hundarna skulle börja gnaga på den). Vi la musen i en bajsplockare och Merel fick i uppgift att kasta.
Weeeiiiii. Poff. Musen flög ca en meter och landade i gödselstacken. (Merel kommer nog inte få godkänt i Kast med liten boll i skolan...) Jag fick plocka upp den o kasta iväg musen istället. Stackars lilla mus - men den gav oss många skratt!

In English: Jauline and Merel found a mouse today but they didn´t want to touch it, so I had to take it away. It was a cute little mouse :) We decided to throw it out in the woods - easier said than done. Merel didn´t manage to do that, haha; the mouse flew one meter and landed in the dunghill, so I had to redo it. Poor little mouse, but it gave us a lot of laugh.

Kommentarer
Postat av: Lamia / VINN KINGSLANDTRÖJA!

Sv: Det gick super, han vann :)

2011-08-25 @ 17:32:04
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0