Nu har internet legat nere igen

Ja, ingen bloggning på 4 dagar. Ni har säkert gissat att internet legat nere igen, haha. Så vad har då hänt under dessa dagar?

I fredes slutade jag ovanligt tidigt och svidade då snabbt om (från levande dammoln till någon som faktiskt kan vistas bland vanligt folk..), därefter hoppade jag på bussen till Venlo. Väl i Venlo köpte jag tågbiljett, lite hamburger-middag och strax därefter var jag påväg mot Helden (det är en stad). Brit mötte upp mig när jag var framme (Brit är för övrigt kusin till familjen, ca 16 år och vi har blivit kompisar). Kvällen spenderade vi sedan utanför ett slott; det var en gratis konsert där och MASSOR av folk! Det var väldigt trevligt/roligt. Dagen efter diskuterade jag bakning med Brits mamma, haha, som för övrigt tyckte att jag kunde låna familjens kök för att baka någon gång. Det ska jag nog definitift göra!

Söndag, måndag och idag (tisdag) har det väl inte varit något speciellt mer än arbete. Igår hade jag visserligen namnsdag (Henriette borde väl få firas samtidigt som Henrietta?), så då festade jag till det med lite chokladmousse. Idag fyller dessutom min storebror år, så jag passade på att gratta honom via diverse sociala medier, haha.

Vädret har för övrigt varit lite lustigt. Väldigt varmt och sen helt plötsligt ändrat till verkligen kolsvart mitt på dagen, ösregn o värsta blixt o dundret! I natt (vid två) vaknade jag av ett oväder som var precis över oss, och det dundrade ganska rejält kan jag säga!

In English: My internet hasn´t been working for some days. Friday-saturday I spend with Brit (a cousin to the family), we went to a free concert by a castle in Helden. Very nice! Sunday-tuesday it´s been of course work, and the weather have been funny. Very warm and also stormy, thunder, lightnings and lots of rain.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0