Yay, kamerasladd

Fick ett paket denna morgon. Avsändare: Pappa.
Trevligt! Nu har jag lite ny läsning i form av svenska hästtidningar och dessutom skickade han ner två positiv-böcker samt min kamerasladd! Yay, nu kan jag visa ltie nya bilder för er.

För örvigt startade jag dagen med smarrig frukost. Citronkwark (kvarg, typ tjock yoghurt) med kiwi, bananplättar med kanel+socker samt nutella och ett glas juice på det. MUMS! Jag lyckades även ta mig till en ridsportsaffär i Venlo idag; jag behövde byta buss och hade lite svårt att uttala hållplatsen dit jag skulle (tuincentrum) så efter att chaffören försökt gissa två, tre gånger, tog jag upp mobil och stavade namnet, haha.

Equidrôme, www.equidrome.nl, en väldigt trevlig ridsportsaffär, stor och med bredd sortiment! Köpte ett par bruna ridbyxor samt fyra par ridstrumor. Dessutom gick jag in i närliggande blomster-/trädgårdsaffär och hittade två urfina koppar med tillhörande fat. Jag övervägde om jag skulle köpa två likadana koppar med kom fram till att jag tycker det är mer snyggt med udda - om det finns någon röd tråd i deras designer (i detta fall blommor).

In English: I got some swedish horsemagazins, books and a cable for the camera with the post today, my dad had sent it to me. I started the day with really yummy breakfast: lemonkwark with kiwi, bananapancakes and juice. Then I went shopping at the horsestore in Venlo called Equidrôme. Nice store and I bought ridingpants and riding socks. I also bought two teacups in the gardenstore next to Equidrôme. :)












Kommentarer
Postat av: Ingela

Hur är priserna i Holland på häst/ryttarsaker om man jämför med här hemma? =)

2011-08-28 @ 10:01:31
Postat av: Lamia / VINN KINGSLANDTRÖJA!

Vad roligt att shoppa hästsaker utomlands... det finns så mycket att välja på!! :)

2011-08-29 @ 19:51:41
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: mamma

Vilka söta koppar...

2011-08-31 @ 16:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0