Tömkörning


Mästerkonstnären Melinda har varit i farten igen. Denna gång lite slarvig: inga svarta prickar vid kronranden, inga benskydd, inga stövlar... Listan kan göras lång ;)


Veleda tycker det här med tömkörning är knepigt. Hon förstår inte riktigt vad man ska göra. Jag tog hjälp av mamma idag, så i början fick mamma leda Velle medan jag gick bakom med tömmarna. Efter hand kunde mamma släppa mer på kontakten och slutligen gick Veleda fram själv på spåret! Duktigt!

Vid något tillfälle fick Vellen dock lite ryck och for inåt, men då lättade jag på kontakten på yttertömmen , tog mer i inner och helt enkelt longerade henne lite, innan vi gav oss ut till fyrkanten igen.

Jag ska fråga en av mina lärare på Flyinge vad hon har för knep när hästarna böjer halsen ut och faller inåt med bogarna. Får jag något matnyttigt svar kanske jag delar med mig av det här :)
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0