1 månad

Nu har jag jobbat här i lite mer än en månad och idag roade jag mig med att utföra lite räkenskaper medan jag mockade. Jag räknade närmare bestämt ut en del onödig fakta, som ni kan läsa härnedan (man måste ju hålla hjärnan i trim!)

Under min tid i Holland har jag
 / During my time in Holland I have
… mockat och strött ca 180 boxar / cleaned out and put new straw in ca 180 boxes
… tagit på/av ca 1600 benskydd! / put on and off ca 1600 leg protections
… putsat ca 90 träns och 70 sadelgjordar / cleaned ca 90 bridles and 70 girths
… städat undan 5 fågelungar som trillat ur boet / throwed away 5 babybirds that falled out from their home
… blivit biten 3 gånger (endast pyttelite) och sparkad 1 (om det ens kan räknas som en spark.. fick ju inte ens blåmärke…)  /got a little bit bitten 3 times and kicked 1 (if it´s counted as a kick. I didn´t even et any blue market on my skin)
… av misstag sprutat ner mig själv med vatten ca 15 gånger (när jag duschat hästar, blött handdukar etc) / by mistake splashed myself with water 15 times
… sagt ”In English, please” ca 20 gånger / said ”In English please” ca 20 times
… fått frågorna frågorna vilket land jag kommer ifrån, hur länge jag ska stanna och om jag gillar det här ca 20 gånger / got the questions which country I´m from, how long I´m going to stay and if I like it here ca 20 times
… svarat Sverige, ca 1 år och jättemycket ca 20 gånger / answered Sweden, ca 1 year and yes, a lot ca 20 times.

Observera att detta är genomsnittliga siffror /
The numbers aren´t superexact
När detta inlägget publicerats har dock siffrorna ökat något.


Kommentarer
Postat av: Aline

Känner igen det där med skydd av och på, det slutar aldrig... Kul att du har räknat ut allt, det borde jag också göra men kommer nog inte upp i dina siffror , jag får kämpa mer :) Gillar din blogg med! Kram

2011-07-22 @ 17:15:49
URL: http://www.alinebonneau.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0