Jumping Peel & Maas



Igårkväll, efter all shopping, cyklade jag de 500 m till en granngård (Stal Hendrix tror jag den heter). Där var det nationell hopptävling och självklart tävlade Rens. Jag kom lagom till hans start i helgens största klass, 145 cm (tror jag). Ni ser kanske en liten hoppandes prick någonstans ungefär mitt i bilden? (De fick visserligen två nedslag, men i övrigt var det en väldigt bra runda!)

Det var i alla fall en väldigt trevlig tävling, fin hinderpark etc. Jag upptäckte även att min arbetsgivare sponsrade en klass, haha :)

När tävlingarna var slut, cyklade jag hem, loggade in på facebook och diskuterade fram och tillbaka med två kompisar hurvida jag skulle cykla tillbaka och gå på ryttarfesten. Efter mycket velandes övertalade de mig att gå - jag kunde ju cykla tillbaka igen om det var tråkigt. Väl där var det dock kul! Jag hittade (eller Jaqline hittade och "tvingade" mig att prata med dem) några svenskar och resterande afton (till typ halv två, två-tiden) hängde jag med dem samt några andra tjejer, varav några var riktigt trevliga!

Men alltså. Jag kommer nog alltid tycka det är lika kul att se vuxna dansa runt, respekterade tränare festa loss och duktiga ryttare hoppa omkring på borden tills de nästan går sönder. Hahaha.
Men de är ju också människor som gillar att ha kul..

In English: Yesterday, after the shopping, I visited the neighbourstable Stal Hendrix. There was national jumping competitions, which were very nice! When the competitions were over, there was a "after ride"-party. I decided to go (after discussing and getting persuaded by two swedish friends via Facebook.) The party was fun and I met some nice swedish girls (to be friend with).
 
I´ll always find it very funnt to see adults, respected trainers and good riders party around (drunk!), dace on the tables etc, hahhaha!

Kommentarer
Postat av: Niles

Sv: Men ibland e det skönt när det är lugnt :) Jag har jobbat jag med :)

2011-07-31 @ 20:54:44
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: Lamia - Hästsport

Haha har också varit på tävlingar utomlands och gud vad dom festar! Förstår inte att dom orkar rida dagen efter ;)

2011-07-31 @ 20:55:02
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: bellis

sv; de vet inte vad orsaken till att hon dog.. hon hittades död hemma.

2011-08-01 @ 10:08:36
URL: http://bellisbello.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha hästfolk kan verkligen festa ;)

2011-08-01 @ 10:38:24
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: Ja melon är riktig gott :-D

aha okej, ska sträcka fram lite melon åt någon nångång och se om det kan smaka ;-)

2011-08-01 @ 16:45:24
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0