Optimistera mera.. (typ?)

Jag är en obotlig optimist (som ni säkert vet) och vill gärna dela med mig av den optimistiska andan, samt hjälpa vänner och bekanta genom att omvända deras problem till den lite ljusare sidan. Det händer ju då och då att någon skriver på facebook att deras liv suger, allt går emot dem etc etc. Genast slänger jag in en liten positiv kommentar, inget framkrystat försök att hjälpa utan helt enkelt bara min syn på saken. (Ni förstår hur irriterad jag ibland blir på mig själv de gånger ingenting fungerar men hästen eller extremhuvudvärk gjort att man helst velat stanna hemma från skolan. Då kommer den där lilla anden fram och peppar: "Vilken utmaning Melinda, och du gillar utmaningar! och väl i skolan kommer du lära dig så mycket och ha kul! Vad bra att hästen strular på träning, då får du ju lära dig hur du ska tackla det i fortsättningen! Haha, suck på mig ibland.)

Men för alla ni som inte är såhär extremt optimistiska av er själva, kan en del tips sitta fint (och även jag läser och håller mig uppdaterad inom ämnet.) Senast för några minuter sedan hittade jag internetsidan www.starkare.nu som skriver om mental träning etc. Sidan är verkligen värd en titt!! Efter endast några klick på sidan blev jag helt inspererad till att skriva detta, och även skapa en helt ny kategori (Mental träning, kommer strax upp i sidmenyn) där jag kan dela med mig av mina egna tips på hur man till exempel "inte längtar hem" och jag kommer även att tipsa om andra läsvärda artiklar om mental träning, optimism och hur man helt enkel med hjälp av sina tankar gör livet lättare.

"Det viktiga är inte vad som händer. Det viktiga är hur du VÄLJER ATT REAGERA på det som händer."


In English: I´m a true optimistic person, who like to share my positive thoughts. Today I found a really good (swedish) website about mental training and how to make your life better with positive toughts, which inspired me to write this and to start a new category, in which I can share tips about mental training, how to not be so homesick and so on :) "It´s not what happends that matters. It´s how you choose to react on the things that happends."

Kommentarer
Postat av: PATRICIA - vinn en design

Tänkte bara säga att jag just nu tävlar ut två designer till er läsare. Du får bestämma exakt hur du vill ha de och så gör jag jobbet åt dig. Passa på, alla vet att det blir mycket roligare att blogga när man har en snygg design :)



Kram :D

2011-07-04 @ 21:45:47
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Ingela

Tusen tack för detta inlägg! Du är en underbar optimist o du sprider sån glädje o inspiration runt dig!

Kram!

2011-07-08 @ 09:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0