Shoppat i Venlo

Idag hoppade jag på bussen till Venlo. Det är alltid lika spännande när man ska ut i en ny (stor) stad själv för första gången, när man inte vet hur där ser ut, var saker och ting finns etc. Jag hade visserligen kollat lite på google maps samt kollat busstidtabeller, men det var ungefär allt.

Venlo var en väldigt fin stad! I centrumet fanns det bra möjligheter till shopping: flera gator här och var med affärer, affärer och affärer. Det var väldigt kul och gå vilse, leta runt efter olika butiker och upptäcka staden. Här kommer lite bilder från dagen.

In English: I was in Venlo today, shopping. It was very fun to walk around there, explore the town (I didn´t know much about it at all) and there where lots of different stores :) Some pictures:


Bussresa / The bustrip


En liten, nästan folktom parallellgata / A smaller street with not so much people


En godisaffär som bland annat sålde lösgodis. Jag kunde inte motstå att köpa lite PEZ. / A candy store


En magnifik byggnad mitt i alltihopa / A magnificent building


Hittade helt plötsligt en subway och trots att jag inte var jättehungrig köpte jag min och Beas klassiker (med grillad kyckling). Mums! / I found Subway and bought a sandwich with chicken. Yummy!


Jag köpte
# Lila hoodie, svart piké (att ha i stallet) och vitt linne på HM
# Svampar, trasor, tandpetare och skosulor på HEMA (typ som Åhlens fast billigare och rörigare)
# PEZ i godisaffären
# Foundation och rakhyvel på Kruitwasser (eller vad affären nu hette)
# Filt (att ha istället för tjockt täcke) i liten fin inredningsbutik

I bought some clothes, cleaningstuff, make-up, candy and a plaid/thin blanket.

Spenderade (inklusive mat och bussresa) ungefär 100 euro! (Jag som brukar vara snål).

What can I say?
"I´ve got some money in my pocket and I wanna go shopping."

Kommentarer
Postat av: Mamma

That's my girl

2011-07-30 @ 19:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0