Veckan i bilder

Här i Holland finns det, hör och häpna, faktiskt annat än bara hästar. Här kommer lite från veckan som inte hade med hästar att göra:


Förrförra söndagen (varför har jag inte visat denna innan??) var vi på resturang i Tyskland och åt 3-rätters. Min huvudrätt bestod av pommes och en slags kyklingröra. Även om den inte ser så aptitligt ut (jag kände mig extremt dum som fottade maten, så jag bara tog en snabb bild, haha) var det jättegott! och jo, jag pillade bort svampen..


Ja, Midsommar är ju inget man firar i Holland, så jag bestämde mig för lite eget firande. Lagade köttbullar på min förra lediga lördag och avslutade både fredagenoch lördagen med den här ljuvliga efterrätten. Shit, jag hade nästan glömt hur extremt gott det var med glass och jordgubbar!!!


Alla jordgubbar gick inte åt till mitt Midsommarfirande, utan jag hade även till en supergod smoothie till lördagsfrukosten. Det blev även äggmacka (jag stekte brödet lite i blist på en rost, blev också gott) och skinkmacka med kiwi till. (Jag insåg att ägget inte räckte till två mackor, som ni ser.. Dock blev det ingen bild på skink-kiwimackan.. Uppenbarligen.)


I Kessel var det en slags festival, som påminde väldigt om Dalby marknad. Lite karuseller och popcornförsäljning, ganska många fjortisliknande människor och även, på kvällen, en del vuxna som druckit en del. Jag och en av "lördagstjejerna" Merel (ca 15 år), samt en av Merels andra kompisar gick på denna festival på söndagen. Det var väldigt trevligt, och favoritstunden på kvällen var när vi satt på en servering, drack sprite och käkade Ben and Jerry-glass. Floden "de Maas" (eller något sånt) hade vi som utsikt. Vackert!


Det blommar i hagarna! (Wow, jag och min mobil tog även denna bilden). Jag funderar på att plocka några och sätta i lägenheten. Tror det skulle bli fint.

In English: Pictures from the week since I actually do more than just be with the horses. We´ve been eating at a restaurant, I celebrated Swedish midsummer (Vanilla ice cream and strawberrys <3), went to some kind of tivoli in Kessel and some flowers from the fields. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0