"Vilse i skogen"



Lördag = ledig. Ni vet nog det vid den här tiden.

Idag planerade jag att ta mig till Panningen för att se nya Harry Potter-filmen på bio. Efter att ha gjort lite research på bion (kollat kartor, sett när filmen skulle gå etc) gav jag mig iväg på cykeln.

Jag trodde att det skulle finnas en cykelväg längs bilvägen, men inte. Efter 100-200 m på en något större väg blev jag lite osäker på om man fick cykla där och såg samtidigt en annan cyklist på en korsande cykelbana som ledde in i skogen. Jag svängde av från bilvägen och in i skogen. Sen avr jag väl mer eller mindre borta. Det var i alla fall väldigt fina cykel- och ridleder där! Lite skyltar här och var (vid dem tvärnitade jag varje gång för att försöka lista ut var jag var och vart jag skulle..)

Efter ca 50 minuter var jag dock framme i Panningen... Normala fall ska det ta 25, 30 minuter med cykel. Familjen hade lite roligt åt det när de fick höra att jag irrat runt i skogen. Sen försökte de berätta den riktiga vägen. Då blev jag bara ännu mer förvirrad, haha. En kompis kommentrade att det bara är jag som lyckas med sånt.

Hur som helst var filmen väldigt bra. Såg den i 3D, vilket var en ny upplevelse för mig. Hela biobesöker kändes för övrigt väldigt lyxigt. I salongen kom det fram "servitriser" som man köpte dricka/snacks/läsk av, så det var ballt!

In Enlish: I was in Panningen today watching the new Harry Potter-moovie. On my way there, I was biking around in the woods without any clue about where I was, reading every sign i found very carefully, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0