"and now we don´t need the shetland"

Jag pratade med mamma på Skype ganska nyligen och hon berättade hur folk där hemma tyckte synd om mig (typ) för att jag skulle få jobba så mycket och slita sönder. Haha, jo, visserligen är det väl en del arbete, men jag måste bara klargöra att jag har det kanonbra! Håller för fullt på med att bo in mig i lägenheten (sov i natt i den riktiga sängen, inte bäddsoffan längre), jag får riktigt god, hälsosam mat (inte som när jag var i Tyskland för några år sen där alla levde på skräpmat...) och jobbar för en familj som verkligen är måna om sin hästskötare.

För tillfället mockar jag 6 boxar/dag. Det kommer dock bli fler. Bougar, en häst familjen ägen men som varit utlånad ett tag, kommer tillbaka så att Reuben kan tävla och vinna en massa på den. (Reuben är inte jätteintresserad av ridning utan vill mest bara hoppa, tävla och ha kul, så det är alltså en perfekt häst för honom.) Dessutom har familjen köpt en Shettis för att lördagstjejerna (som jobbar när jag är ledig) skulle ha en ponny att mysa med. Men nu visade det sig att en annan ponny som varit utlånad också ska komma tillbaka = shettisen behövs inte. Ben verkade finna det något komisk och småirriterande, hahaha.. Dessutom kommer det eventuellt en häst som haft stora tandproblem hit för att sättas igång. Om jag inte nämt det innan är Ben (pappan i familjen) en riktigt duktig hästtandläkare. Han behandlar bland annat Anky van Grusvens hästar och hit till gården kommer ibland hästar i 3 miljoners-klassen...

Hm.. betvivlar att någon kommer läsa hela detta (något onödiga) inlägget men.. det skiter jag i :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Läste hel o trycker Gilla på det

2011-06-24 @ 10:12:52
Postat av: Andrea

Låter som att du har det riktigt härligt! :D

2011-06-26 @ 09:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0