"I´m sorry I didn´t see your disaster"

Gården jag bor/jobbar på ligger mittemellan byarna Kessel och Baarlo, och det tar ca 10 min att cykla till dem. Idag var jag och Zivile (den "nuvarande" groomen) i Baarlo för att köpa mat och Zivile skulle sedan till gymmet. Alltså fick jag cykla hem själv. Med juice, yoghurt och bröd i en både på styret och lite frukt och pålägg i väskan på pakethållaren trampade jag hemåt.

Halvvägs tappade jag väskan. BOM! "Shit, hoppas frukten inte mosades" hann jag tänka innan jag tvätnitade, hoppade av och plockade upp väskan. Därefter satte jag fast den riktigt riktigt ordentligt. (Nej, jag kollande inte om det var mos i väskan..)

En stund senare fick jag en fluga i ögat. I samma stund som jag släppte ena handen för att ta bort den, gick det ena handtaget på påsen sönder. Tio vingliga meter senare var flugan väck från mitt öga och jag höll vänsterarmen i en riktigt skum vinkel för att kunna hålla i påsplasten och styret samtidigt.

Väl framme på gården igen, möttes jag av Joey (stor hund, nio-tio månader). Han tyckte det var JÄTTEKUL att jag kom cyklandes och började springa brevid mig. Självklart passade han på att bita i min fot, nafsa i benet och göra min färd ostadig. Jag kunde inte sparka undan honom, så lösningen blev att smälla till honom, med högerhanden. Alltså behövde jag släppa plasten med vänsterhanden för att kunna hålla ordentligt i styret. Handtaget skulle ju säkert hålla de tjugo kvarvarande metrarna.

Mer fel kunde jag inte haft. I samma sekund jag släppte, brast handtaget och påsen for ner på gårdsplanen. "Satan, hoppas att inget gick isönder" tänkte jag. Därefter "ÅNEJ, är det fukt på påsens insida" och slutligen "HELVETE!!! JÄDRANS JÄRNSPIKARS FÖRBANNELSE!! Joey har brödet!!".

Lyckligtvis lyckades jag rädda brödet och juicen/yoghurten hade inte gått sönder. Dessutom var inga frukter mosade. När jag sedan berättade detta för Zivile, skrattade hon åt mig och sa detta inläggets rubrik: "I´m sorry I didn´t see your disaster".

Kommentarer
Postat av: Mamma

Köp en ordentlig shoppingpåse i tyg :-)

2011-06-16 @ 11:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0