Veleda

Jag har fått frågan om Veleda är med mig i Holland och svaret är faktiskt nej. Jag kände att jag inte skulle ha tiden/orken att kunna sköta och framför allt rida Veleda på det sätt som hon förtjänar. Därför står Velle just nu i min hopptränare Petras stall för försäljning. Veleda har blivit så fin (med muskler o sånt) nu! Jag ska lägga upp lite jämförelsebilder.. Dessutom har Veleda gått från att vara riktigt mötesrädd, stressad och "blockerad" på tävling till att tycka det är kul igen. Hon har blivit en helt annan häst, och även om det inte har gått så jättebra för just mig och Veleda på tävling, har hon mycket kapacitet och borde få komma till någon ännu bättre ryttare som kan hoppa henne i de lite högre klasserna. Så så var det med det...

Och vem vet vad ödet har för planer? Kanske.., någon gång när Veleda är pensionär kanske hon hamnar hos mig igen?

Hur som helst, bara någon dag innan jag och mamma lämnade Velle, bad jag min duktiga kompis Andrea B. (jo, alla de bästa bilderna på bloggen har hon antagligen fottat) att ta lite sommarbilder på mig och Veleda. De blev fullkomligt superbra! Några är riktigt, riktigt underbara!

Här är ett urval (ni ser även bilderna i den nya header..):






Notera slemmet och föreställ er hur mina vita kläder såg ut efteråt...

Kommentarer
Postat av: the flintgirl

Jätte fina och härliga bilder!

Tråkigt att höra, men det kanske är det bästa? :(

Hoppas i alla fall att du får världens bästa tid i Holland! Älskar det landet! :)



Minns fortfarande Baltazar, med hade inte du ett sto också? :S

2011-06-19 @ 18:14:59
URL: http://theflintgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0