Gigantisk katalog

Jag fick låna en ridsportskatalog från familjen ett antal veckor sedan och nu (äntligten) tänkte jag dela med mig av den här på bloggen.

Katalogen är på 739 sidor (!) och innehåller allt: 20 sidor med bett (som man dettutom kan speciallbeställa), kläder för alla väder, grimskaft i rengbågens alla färger, tusentals (kändes det som) olika salvor, sprayer och hovfett, presentartiklar.. You name it!

Några saker dock: Varför har ryttarna inga hjälmar? Idiotiskt! (Inte bara ur säkerhetssynpunkt utan också från marknadsföringstänk: Om man gör reklar för ryttare utan hjälm, minskar väl risken för att man som privatperson ska se en snygg hjälm och tänka "Den vill jag ha!" ?). Och varför är det flera av modellerna som visar magen? Ingen vanlig vill väl visa magen i stallet?

In English: A horse ware-catalog, 730 pages, containing everything! But why don´t the riders wear helmet and why do the modells show their belly in many pictures??


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det var det forsta som slog mig har i Holland, alla, incl barn/ungdomar, rider sina hastar pa cykelbanan = nara bilar, UTAN hjalm!!! I Sverige for mer an 30 ar sedan gallde inte forsakringen om man inte hade hjalm!!! Skulle sjalv aldrig rida utan!

2011-11-12 @ 22:32:04
Postat av: Eleonor - VINN KINGSLANDMÖSSA

sv: Haha javisst. Ungar är ibland för roliga.

Vilken lustig katalog. Håller med dig att hjälm är viktigt - ska de dessutom inte vilja sälja hjälmar ur katalogen..? hmm...

2011-11-13 @ 22:11:20
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Jag tror de visar magen för att slå ett slag för ridning och stallarbete som motionsform!

2011-11-14 @ 16:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0