Kul i stallet

Idag tänkte jag dela med mig av några roligare händelser i stallet och börjar med två från gårdagen och därefter en lite äldre händelse. Hoppas att ni kommer dra lite på smilbanden!

-----

Rens skulle rida en av hästarna och ledde ut hästen efter att jag gjort iodning henne. Jag misstänkte att han ville bli uppslängd, följde alltså med ut och ställde mig bakom Rens. Då tittar han åt höger, in mot stallet och halvropar:
"Can you give me a leg?"
Lugnt svarar jag "Ja" och Rens rycker till, tittar bakåt och mumlar "Oh, you´re there".
Jag börjar skratta och misslyckas sedan totalt med uppslängningen, och börjar skratta ännu mer. Andra försöket lyckades jag nätt och jämt, fastän det var "full" koncentration från min sida.

-----

Klockan var runt niotiden när min mobil ringde och jag blev lite fundersam när jag såg att det var Ben.
"Hallo?" svarade jag.
Tystnad.
"Halloo..?"
"Ah, Melinda, I called the wrong number."
"Haha, okey. Bye."

-----

En morgon skulle Rens börja rida tidigare än vanligt - jag minns inte varför - och för att arbetet skulle gå smidigare och jag skulle kunna mocka klart, gjorde Rens iordning hästen själv. Jag tror han var lite trött, för han ryktade, la på ett schabrak och gick sedan för att hämta padd, sadel och sadelgjord - men han kom tillbaka med ett nytt schabrak. "Jaha, han vill väl ha ett annat", tänkte jag, men nä: Rens gick fram till hästen, la på det andra schabraket och stirrade sedan på hästen, innan han insåg och tog av det andra schabraket igen.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hahahah! :D

2011-11-12 @ 13:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0