Ta en paus från vardagen


Jag tycker denna bilden bara är för härlig, framför allt med tanke på den lille gubben som sitter och fiskar i godan ro. Ingen stress här inte.

Idag, efter en dag med spänningshuvudvärk och som följd av det mer mottaglig för stress, tänkte jag skriva om att ta en paus från vardagskarusellen. Men vet ni, jag orkar inte formulera något längre, välskrivet inlägg.

Istället får ni här några bra tips på att slappna av och koppla bort omvärlden:
# Avsätt tid för dig själv, där du ska koppla av. (5 min på kafferasten, en lite längre stund mitt på dagen eller kanske en kvart före läggdags?)
# Stäng av mobiler/andra elektroniska apparater som kan tänkas störa dig
# Lyssna på lugn musik (till exempel Denna, denna eller denna)
# Slappna av (spänn först alla muskler och känn därefter hur tung och avslappnad du blir i kroppen när du släpper spänningarna)
# Gå ut i naturen, gärna ensam för att få vara ifred med dina tankar
# Prova att meditera
# Utöva yoga
# Motionera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0