Hoppträningen gick nice!



Igår var det hoppträning och jag är nöjd! Vi hoppade en del olika linjer (både raka och böjda) samt övade på olika svängar. Veleda var pigg och glad och det kändes som om vi för första gången på några veckor kunde rida mer ordentligt (med tanke på tandläkarbesöket). Jag fick igenom mina halvhalter och diverse tygeltag, kunde behålla mjuk, stadig kontakt när jag böjde henne med skänklarna och helt enkelt rida!

Hon började dock skjuta ut bakdelen i galoppen och ville inte gå helt rak (som hon gjorde för ca 1½ år sedan), så det blir att träna mycket galoppöppnor igen - vilket ju gett resultat tidigare. Jag måste även påminna mig själv att stå i den lite lättare sitsen när jag hoppar (har tidigare suttit ner, så det "sitter i"). När jag kommer upp lite ur sadeln, skjuter jag inte fram (driver på) Veleda = hon behåller samma galoppsprång hela vägen fram till hindret och taxeringen blir mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0