Resan, gården och "the reserves"

Har ni hört talas om den lilla byn Kei Mouth i Eastern Cape, Sydafrika? Det var där jag spenderade mina fyra veckor. Att ta sig dit tog sammanlagt 25 h, med flyg, väntan och transfers. Jag vet, det var rätt lång tid (och, ska jag erkänna, oerhört tråkigt).

Precis i utkanten av Kei Mouth hade vi vårt Beach-reserve: En stor hage med turridningshästar på lösdrift. Antalet varierade lite beroende på säsong. Många turister = många hästar, medan vi under lågsäsongen flyttade hem de flesta, för att även de skulle kunna få semester.

"Hemma", alltså gården Sunray Farm, låg ca 20 minuter med bil in mot landet. Där hade vi, för utom "Working horses" på semester och vidareutbildning, ett 20-tal unghästar och pensionärer, samt 4 hingstar. Totalt hade vi hand om ett 60-tal hästar i olika storlekar, åldrar och utseende. Vi hade även ett Game-reserve, men för tillfället stod inga hästar där - de var också hemma på gården för semester.


Kei Mouth ligger ca en timmes bilfärd från East London.


Jag flög från Köpenhamn till Kairo till Johannesburg och därifrån inrikes till East London.


Ett förvaringsskjul på the Beach-reserve. Självklart med en stor info-skylt.


"The loft", där vi working riders bodde.

In English: I was 4 w.in Kei Mouth, Eastern Cape, South africa. It took me about 25 h to get there, long time (and boring :P ). We had a beach reserve, a game reserve and the main farm, Sunray Farm. In total we had about 60 horses, a nice mixture of young and old ones in every possible shape!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0