En vecka kvar!

Åhh, vet ni vad jag längtar nu! En vecka kvar innan jag beger mig mot Sydafrika. Flygningen dit tar ca 20 timmar, men med lite böcker och annan underhållning kommer det nog gå bra.

Ni är en hel del som undrar lite mer exakt vad det igentligen är jag ska göra.
Jag ska till en "turist-farm" nära East London och stanna där i fyra veckor. Det blir för mig ingen semesterresa, utan jag kommer arbeta/hjälpa till med fodring, ridning, sadla upp för eventuella turister etc. Jag kommer få rida mycket: både utbilda nya och unga hästar, följa med på uteritter (bland annat en tre nätter-lång tur), bada med hästarna och så vidare. Stället ligger i/nära ett reservat så på ritterna kan man möta både det ena och det andra - dock har man kontakt med "reservatinspektörer" som håller koll på var lejonen finns.

Just nu är det sommar i Sydafrika. Alltså 20-26 grader plus (idag hade det varit 35!) och sol. Bor gör jag på gården i ett lite mindre hus kallat "The Loft" och måltiderna intas tillsammans med de övriga arbetande i det största boningshuset.

Under tiden jag är där kommer det inte bli jättemycket bloggning - jag tar inte med min dator med tanke på stöldrisker på flygplatserna i Afrika - däremot ska jag försöka låna dator/internet och hålla er lite uppdaterer. När jag kommer hem får ni räkna med bildbomb ;)

Blir ni sugna på att göra något liknande kan ni titta in på ställets hemsida (ni kan också titta på måånga fina bilder där).
Wild Coast Horseback Adventures
Ni hittar dem även på facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0