Summering 2011, del 2

Juni





Den 1a juni tog jag studenten, vilket var riktigt roligt! Jag klarade mitt betygsmål med inga G (eller IG) och fick dessutom ett stipendium för mina "goda studieresulta"t i alla ämnen, speciellt projektarbetet. Andrea B. tog underbara sommerbilder på mig och Veleda. Vi lämnade Velle till min hopptränare för försäljning (hjärnan vann över hjärtan) och strax därefter flyttade jag till Holland och påbörjade mitt nya hästskötarjobb.


Juli





I juli hade jag en riktigt hemsk morgon, som slutade med avlivning av en gammal ponny. Jag firade midsommar för mig själv, utforskade Holland och gick nästan vilse på kuppen samt gick på en ryttarfest, där jag lärde känna en del trevliga människor. I bloggen startade jag kategorin "Mental träning" och skrev fler kunskapsinlägg, vilket var uppskattat.


Augusti



I augusti konstaterade jag än en gång hur smutsig man blev av stalljobb och rykt av dammiga hästar. Jag sökte upp en ridsportsaffär och shoppade lite. Flera gånger i vackan fick jag dessutom kasta döda/halvdöda möss i gödselstacken och försöka rädda små fågelungar från att bli hundmat.


September





I september gick jag och fick massage och åkte hem till Sverige på en veckas semester. Där red och hoppade jag Velle (vilket jag saknat!), träffade nära och kära och tyvärr avlivade vi vår katt Lakrits, eftersom han hade svårt diskbråck. Vi beslöt att lämna ut Veleda på foder, eftersom det var väldigt dålig säljmarknad och jag hade börjat tänka på att komma hem tidigare.


Oktober



I oktober fyllde jag 19 år, vi hade en jobbig svamp och andra irriterande småsår, hältor, trasiga frysar etc. Dessutom sa jag upp mig.


November





I november lyckades jag bli rejält biten av en häst (tur jag hade dubbla tjocketröjor), några av hästarna var helt galna i hagen och jag storstädade och packade alla mina grejer. I slutet av november åkte jag tillbaka till Sverige, efter 5 lärorika månader, tillsammans med Veledas tidigare ägare Karin och hennes man Erni. Det blev en heldag i bil, men det var väldigt kul faktiskt! Vi hälsade på Velle och jag kollade upp min arm hos läkaren.


December



I december har jag träffat alla nära och kära, shoppat julklappar, pluggat företagsekonomi, bakat pepparkaksstall, ridit/varit hos Velle två ggr/veckan, varit på VW Riders Tour och Flyngedagarna, bokat och fixat med min kommande Afrika-resa samt firat jul och nyår.

Kommentarer
Postat av: T H E F L I N T G I R L

Låter som ett bra år tycker jag? :D

2012-01-10 @ 21:42:21
URL: http://theflintgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0