Hopptränat!

Jag måste erkänna att när jag skrittade till hoppträningen igår var jag lite smått orolig. Velle hade inte varit lite småsurig i stallet, så jag tänkte att brunsten kanske var påväg. Men det gick faktiskt kanon!

Vi hoppade lite olika linjer och fokuserade på att få bra flyt och få tillbaka Velle lite snabbare efter hinderna. Roland längde Veledas martingal - han sa att den började verka redan när hon gick i hoppform, vilket gjorde att jag inte fick igenom halvhalterna ordentligt och att Velle blev irriterad och försökte streta emot. Det blev faktiskt mycket bättre när han längt!

Vi hoppade 110 och något enstaka hinder på 120 (i linjerna), och avslutade med en böjd linje: snett över litet räcke till oxer (115). Vi kom lite fel och rev, gången efter tog vi endast oxern och klarade den galant. Roland berömde Velle: "Det syns ju att hon vekligen inte vill riva! Som hon lyfte frambenen. och bakbenen! Ja, hon har det i sig."

Superskojj :D

 
Jag och Baltazar några år sen


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Självklart så vill man berätta så mycket som möjligt om sin häst, men jag själv förstår inte det där med att berätta om vilka hästen är efter. Vill personerna som fråga inte hellre veta, som du sa, egenskaper, något den är bra på eller något som färg mankhöjd eller liknande?

Jag förstår att om det är tävlingsfolk inom samma gren som står och pratar att härstamningen kanske spelar roll, men när man som första gången träffar någon och frågar vad dom har för häst så är inte härstamningen något jag är jätteintresserad över.

2012-03-14 @ 10:25:35
URL: http://kortstubin.blogg.se/
Postat av: Theresé

Sv; Jag älskar mest blått men grönt är snyggt i stallmiljö så de får bli blått och grönt till pojkarna :D

2012-03-14 @ 14:53:35
URL: http://tessiss.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Härlig bild :D

2012-03-17 @ 18:06:36
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0