4 bra böcker.



Jag är - som ni kanske vet - en kunskapsknarkoman. Jag älskar att lära mig nya saker och gör jag inte det blir jag rastlös. I Sydafrika tog jag till exempel tillfället i akt och pluggade in hästens exteriör på engelska.

Här om dan vaknade det där behovet igen och fattig som man är (eller.. ekonomismart) gick jag till bibloteket för att dels lämna tillbaka ett gäng böcker om redovisning och dels låna något nytt. Som alltid gick jag hem med fler böcker än vad jag hade tänkt mig. Denna gången blev det:

# Ridning och rädsla - Har inte läst något i denna bok än och har inte lånat den för eget behov (dvs. jag är inte rädd), men jag tycker det är ett intressant ämne som jag gärna lär mig mer om. Dessutom vill jag kunna ge bättre svar de gånger jag "coachar" någon som är lite mer försiktig.

# Hästens färger - Bläddrade i denna boken ett antal år sedan och tyckte det var riktigt intressant med all genetik och de olika färgkoderna, något jag fortfarande tycker. Har länge letat efter denna och blev väldigt glad när den stod där i biblotekets bokhylla. Nu ska jag bli färgexpert, haha.

# Bokföring - Ja, vad ska man säga? En rejäl bok om bokföring med konteringsguider. Även om jag har ett bokföringsprogram, förstår det och kan grunderna i bokföring (som för övrigt är ett välorganiserat system = jag gillar) så är det ju bara bra att kunna mer.

# Marknadsföring för småföretagare - Syns man inte, finns man inte. Att bli bättre på marknadsföring är något jag hela tiden strävar efter och då är det klart att man letar efter kostnadseffektiva tips!

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Har komiskt nog inte läst någon av de där hehe :)

2012-05-10 @ 17:18:54
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0